Trendhuis

Al 25 jaar is Trendhuis het trendadvies- en communicatiebureau dat met u meedenkt en samenwerkt. Wij ondersteunen u bij uw rendabele groei én duurzaam ondernemen: van nieuwe mogelijkheden ontdekken over uw aanpak innoveren tot intern en extern communiceren.

Visie op de wereld

Trendhuis is ervan overtuigd dat de onderneming van de toekomst per definitie duurzaam is, anders zal ze in deze snel veranderende, complexe wereld niet blijven bestaan. Het gaat daarbij om een hedendaagse manier van ondernemen met aandacht voor de leefbaarheid van mens en planeet.

Bedrijven zijn vandaag geen omheind gebeuren meer. Ze staan midden in de maatschappij. Iedereen kijkt mee. En daar dienen we rekening mee te houden. Dat verwachten niet alleen klanten, maar ook medewerkers en andere stakeholders van bedrijven, overheden en organisaties.

Missie

Duurzaam ondernemerschap maakt sinds zijn ontstaan deel uit van het DNA van Trendhuis. Trendhuis engageert zich vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid om bij te dragen tot enerzijds een betekenisvolle economie en anderzijds een ruimer en reëel maatschappelijk doel. Trendhuis wil mensen en bedrijven uitdagen om mee te doen. Dit veronderstelt de ambitie om te inspireren, te innoveren, te realiseren en zich samen te engageren in een breder perspectief.

Het engagement van Trendhuis houdt alvast de belofte in om te werken aan

  • een uitmuntende kwaliteitszorg, betere dienstverlening en een degelijk bestuur van het eigen bedrijf
  • het evenwicht tussen de 6 P’s: People, Planet, Profit, Partnership, Peace en Pleasure
  • de uitbouw van een duurzame samenleving, via de Sustainable Development Goals.

Onze waarden

We leven in een VUCA-wereld (Volatile, Uncertain, Complex en Ambiguous), in een wereld die gekenmerkt wordt door onzekerheid, een hoge complexiteit en behoorlijk wat vaagheid. Trendhuis echter geeft een positieve invulling aan deze afkorting:

‘Visie’ – in plaats van Volatile - om onze plaats en missie in deze wereld te definiëren en de vindingrijkheid om te anticiperen op de werkelijkheid. De Trendhuis-visie wordt onderbouwd door trendonderzoek en duurzame communicatie op basis van onze expertise en kennis van o.m. retail, overheid, HR, competentiemeting en duurzaamheid.

‘Universeel’ denken – in plaats van Uncertain - of de capaciteit om het hele verhaal te begrijpen en je niet blind te staren op aparte problemen. Deze holistische strategie is gebaseerd op een zo breed mogelijk denken over mens, bedrijf en maatschappij, zoals geformuleerd in ons SDGFITplan®‘

‘Creatief’ en constructief – in plaats van Complex – of het vermogen om op een originele manier de chaos te duiden en te verhelderen, samen met anderen.Via beklijvende communicatie en sterke co-creatie spelen we in op maatschappelijke trends en realiseren we, samen met onze klanten en partners, concepten voor de toekomst.

‘Aanpassingsvermogen’ – in plaats van Ambiguous - of de bekwaamheid om vlot en positief om te gaan met verandering, mensen en hun cultuur. Nooit in de geschiedenis was er op zulke schaal een confrontatie met totaal andere normen en waarden. Trendhuis weet met het onvoorziene, het ambigue om te gaan. We denken niet in hokjes. We vertrekken intuïtief vanuit een realistisch en efficiënt plan van aanpak. Problemen vertalen we naar oplossingen. We staan met een open blik in de wereld. We zijn gebeten om meer te weten over oorsprong, huidige toestand en toekomstperspectieven van elke vraag. We graven tot we de kern bereiken.

Strategische aanpak

In deze complexe wereld wil Trendhuis opvallen door een heldere visie. We willen onze klanten een sterke dienstverlening bieden met strategisch trendadvies, innoverende concepten en verbindende communicatie. Samen met onze klanten overleggen we voortdurend over ideeën en mogelijkheden, we proberen dingen uit, geven elkaar feedback en sturen bij waar nodig. Kortom: we timmeren voortdurend aan de weg. We bewaken samen de koers in deze nieuwe wereld boordevol mogelijkheden en pakken tijdig moeilijke obstakels aan.

Klanten

Provincieantwerpen
AG Insurence
PIVA Nieuw Logo
Time4society
Proctergamble
Brico
Davidsfondslogo Antraciet Blauw
Engi
Syntra Limburg
VokaKvK Ant CMYK
Dela
Beedrop
Del Pri Cmyk
Obumex
Logo Febiac
Joker
Vdab
Stad Tienen
Mechelen
Absolem
Comeos RGB
Vab
Gva
Museum M
UZA
VSF
Ecoso 01
Samana
ESF
Westtoer
VUB
BNP Paribas Fortis
Geraardsbergen Logo CMYK Coated
Logo DELEN GPB
Vrt
Eileen Logo
Divercity
De Lochting
Vandevelde
Johnson & Johnson
Via Via Tourism Academy
LOGO Edegem
Agenschap Natuur & Bos
Jbc
Sport Vlaanderen
Colruytgroup
Coca Cola Logo
Erasmus +
Omegapharma
Logo IKARI PMS Variatie02NL
Persgroep Logo Belgie
Belgian Stroke Council
NMBS
Syntra Vlaanderen
Fopas
KBC
BVB Liggend Logo NL Cmyk
Gamma
Spar
Infrabel
Toerismevlaanderen

Contact

Benieuwd naar mogelijkheden in uw markt? Op zoek naar de sleutel tot uw segment? Klaar om de deur voor uw klanten wagenwijd open te zetten? Trendhuis combineert trendonderzoek, strategie, conceptontwikkeling, adviesverlening en communicatie onder één dak. Onze favoriete thema’s? Consumentengedrag, HR en duurzaamheid.

Bel, mail of kom gerust eens langs om te horen wat wij voor u kunnen doen!

+32 (0)15 / 28 54 00
BTW: BE 0458.228.295

Nathalie Bekx, CEO
nathalie.bekx@trendhuis.be
015 28 54 00

Katleen Weytjens, directeur
katleen.weytjens@trendhuis.be
015 28 54 03

Kristine Poplemon, office manager
kristine.poplemon@trendhuis.be
015 28 54 00

Trendhuis

Jef Denynplein 14
2800 Mechelen

Routebeschrijving