Trendhuis is ervan overtuigd dat de onderneming van de toekomst per definitie duurzaam is, anders zal ze in deze snel veranderende, complexe wereld niet blijven bestaan. Het gaat daarbij om een hedendaagse manier van ondernemen met aandacht voor de leefbaarheid van mens en planeet.
Bedrijven zijn vandaag geen omheind gebeuren meer. Ze staan midden in de maatschappij. Iedereen kijkt mee. En daar dienen we rekening mee te houden. Dat verwachten niet alleen klanten, maar ook medewerkers en andere stakeholders van bedrijven, overheden en organisaties.
Duurzaam ondernemerschap maakt sinds zijn ontstaan deel uit van het DNA van Trendhuis. Trendhuis engageert zich vanuit zijn maatschappelijke betrokkenheid om bij te dragen tot enerzijds een betekenisvolle economie en anderzijds een ruimer en reëel maatschappelijk doel. Trendhuis wil mensen en bedrijven uitdagen om mee te doen. Dit veronderstelt de ambitie om te inspireren, te innoveren, te realiseren en zich samen te engageren in een breder perspectief.
Het engagement van Trendhuis houdt alvast de belofte in om te werken aan
We leven in een VUCA-wereld (Volatile, Uncertain, Complex en Ambiguous), in een wereld die gekenmerkt wordt door onzekerheid, een hoge complexiteit en behoorlijk wat vaagheid. Trendhuis echter geeft een positieve invulling aan deze afkorting:
‘Visie’ – in plaats van Volatile - om onze plaats en missie in deze wereld te definiëren en de vindingrijkheid om te anticiperen op de werkelijkheid. De Trendhuis-visie wordt onderbouwd door trendonderzoek en duurzame communicatie op basis van onze expertise en kennis van o.m. retail, overheid, HR, competentiemeting en duurzaamheid.
‘Universeel’ denken – in plaats van Uncertain - of de capaciteit om het hele verhaal te begrijpen en je niet blind te staren op aparte problemen. Deze holistische strategie is gebaseerd op een zo breed mogelijk denken over mens, bedrijf en maatschappij, zoals geformuleerd in ons SDGFITplan®‘
‘Creatief’ en constructief – in plaats van Complex – of het vermogen om op een originele manier de chaos te duiden en te verhelderen, samen met anderen.Via beklijvende communicatie en sterke co-creatie spelen we in op maatschappelijke trends en realiseren we, samen met onze klanten en partners, concepten voor de toekomst.
‘Aanpassingsvermogen’ – in plaats van Ambiguous - of de bekwaamheid om vlot en positief om te gaan met verandering, mensen en hun cultuur. Nooit in de geschiedenis was er op zulke schaal een confrontatie met totaal andere normen en waarden. Trendhuis weet met het onvoorziene, het ambigue om te gaan. We denken niet in hokjes. We vertrekken intuïtief vanuit een realistisch en efficiënt plan van aanpak. Problemen vertalen we naar oplossingen. We staan met een open blik in de wereld. We zijn gebeten om meer te weten over oorsprong, huidige toestand en toekomstperspectieven van elke vraag. We graven tot we de kern bereiken.
Nathalie Bekx, CEO
nathalie.bekx@trendhuis.be
015 28 54 00
Katleen Weytjens, directeur
katleen.weytjens@trendhuis.be
015 28 54 03
Kristine Poplemon, office manager
kristine.poplemon@trendhuis.be
015 28 54 00